Brev:
Vil ikke rigtig spise - 8 mdr.
27. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Vil ikke rigtig spise - 8 mdr.
Hej Helen
Først tillykke med den nye hjemmeside - den er super flot...
Jeg har et par spørgsmål, igen igen, omkring Lucas (03.09.2007) kost. Han vil ikke rigtig spise i tiden.. Han sover dog faktisk bedre end han har gjort før så jeg er lidt forvirret.
Han tømmer ikke hans morgen + eftermiddagsflaske mere, hvilket han altid gjorde før (180 ml) Til morgen plejer han at spise næsten en hel portion øllebrød, havergrød eller hvad han nu får (lavet af 1 - 1/2 dl vand eller mælk) Nu spiser han max 10 skefulde. Har prøvet og tilbyde ham ALT hvad vi har, men han vender bare hovedet væk. Han også prøvet og give ham en ske eller noget og sidde og lege med - det hjælper heller ikke.
Til frokost får han rugbrødshapser (endelig er jeg kommet i gang, og det går rigtig fint) Han blir dog hurtigt træt af at tygge, men det er vel okay er i starten? Han får også lidt grønsagsmos, youghurt, frugt,brød... Men han spiser ikke ret meget
Får flaske inden han skal sove til eftermiddag - spiser mellem 100-150 ml.
Aftensmad: Kartofler, grønsager, kød og sovs. Igen max 10-15 skefulde.. Har prøvet og mose det helt, og gøre det grovere så han skal tygge mere, men intet hjælper..
Når han så bliver puttet, ja så sluger han mellem 300-400 ml vælling.
Jeg har prøvet og lave kortere/længere tid i mellem måltiderne. For at se om det var fordi han ikke var sulten - eller var blevet for træt - det hjalp heller ikke...
Kan simpethen ikke finde ud af det??
Mig og min mand snakkede om i går hvor meget de egentlig "skal" spise?
Han er lige for tiden - Meget pyldret og kontaktsøgende - Hænger jo nok sammen med hans alder:0) De 2 fortænder er kommet igennem - kan de være dem der irriterre ham så han ikke vil ha "fast føde"?
Han kravler rundt og kan sætte/ligge når han vil. Han er oppe i kravlestilling og er begyndt at ville rejse sig op. Så han er meget aktiv i løbet af dagen.
Håber du kan finde hoved og hale i mit brev.
Glæder mig til at høre dine tanker
Hilsen Pernille